حقایقی در باب گوسفند
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 281
بازدید کل : 47111
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 281
بازدید سال : 1101
بازدید کلی : 47111
حقایقی در باب گوسفند

حقایقی در باب گوسفند

شاید تاکنون به گوسفندها و لایف‌استایل گوسفندی ایشان دقت نکرده باشید. شاید هم کرده باشید. به هر حال وقتی سیره‌ی زندگی آدم‌ها و گوسفندها این‌چنین در هم گره خورده، حیف است اگر بیش از آنچه معمولاً در احوال گوسفندها تفکر می‌کنیم به آن‌ها نیاندیشیم.

آنچه اینجا نوشته‌ام و امیدوارم بخوانید، مواردی است که به ذهن این حقیر رسید.

یک ـ گوسفندها مقلدهای معرکه‌ای هستند. گله‌بان فقط باید زحمت هدایت یکی از گوسفندها را بکشد. بقیه خودبه‌خود به همان راه خواهند آمد.

در یک گله‌ی هزار رأسی گوسفند، اگر یکی از گوسفندها به لبه‌ی پرتگاه برود و سقوط کند، تمام نهصد و نود و نه رأس گوسفند دیگر هم به تقلید از همان اولی به لبه‌ی همان پرتگاه می‌روند و با همان کیفیت سقوط می‌کنند؛ مگر آن که عاملی خارجی مانع از این کار شود.

یک گوسفند در ساده‌ترین کارها هم از خود ابتکار عمل ندارد. یک گوسفند حتی برای قانون‌شکنی هم باید از دیگری تقلید کند. اگر آن دیگری قانون‌شکنی نکند، گوسفند قانون‌شکن هم نخواهیم داشت.

حقایقی در باب گوسفند
گوسفندهای مقلد

دو ـ گوسفندها موجوداتی اجتماعی هستند و در اجتماع زندگی می‌کنند و می‌بالند و می‌میرند. آنها با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند و تا وقتی که دعوایشان نشود هیچ خصومتی با هم ندارند. اگر هم دو گوسفند دعوایشان شد، بقیه کاری به کارشان ندارند و به زندگی اجتماعی خود همچنان ادامه می‌دهند.

حقایقی در باب گوسفند
گوسفندهای اجتماعی

سه ـ گوسفندها موجودات بردبار و صبوری هستند. آن‌ها هر مصیبت و بلایی را با متانت تماشا می‌کنند و هیجان‌زده نمی‌شوند. یک گله گوسفند را به کشتارگاه بیاورید و جلوی روی هم یکی‌یکی سلاخی کنید. بزرگ و کوچک، نر و ماده، می‌ایستند و تماشا می‌کنند و خم به ابرو نمی‌آورند. اگر موبایل و دوربین داشتند، چه‌بسا هنگام تماشا بیرون می‌آوردند و عکسی و فیلمی هم می‌گرفتند.

گوسفندهای تماشاچی در مراسم اعدام

چهار ـ گوسفندها زندگی آرامی دارند. صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوند و به دشت و صحرا می‌روند و غذایی می‌خورند (در واقع سر کارشان می‌روند) و بعد تنی می‌آسایند و خلاصه آن که آب باریکه‌ای هست که می‌آید و می‌رود و اوضاع بد نیست. بزرگ می‌شوند و جفت‌گیری می‌کنند و بره‌ای پس می‌اندازند و عمر و زندگی هم دست خداست و به وقت خود از دنیا می‌روند یا برده می‌شوند. منصفانه نگاه کنیم، گوسفندان روزمرگی دلپذیری دارند.

حقایقی در باب گوسفند
گوسفند آرام

پنج ـ گوسفندها هر کجا کاری داشته باشند (مثلاً یک خوردنی خوب ببینند) همان‌جا می‌ایستند و مشغول کارشان می‌شوند. خوبی گوسفند بودن این است که لازم نیست به اطرافشان نگاه کنند و ببینند که سر راه چه کسی هستند و آیا ایستادنشان برای خود و دیگران خطری دارد یا مزاحمتی ایجاد می‌کند یا نه.

حقایقی در باب گوسفند
گوسفندهای منتظر

شش ـ گوسفندها (تا هنگامی که چوب چوپان و پارس سگ مزاحمشان نشود) به هر کجا که بخواهند، هر طور که صلاح بدانند، می‌روند. هیچ‌وقت در زندگی‌تان گوسفندی را دیده‌اید که مراعات گوسفند یا غیرگوسفند کناری را بکند و سر راهش نپیچد؟ هیچ‌گاه گوسفندی را دیده‌اید که به چیزی جز همان راهی که خودش می‌خواهد برود و همان‌جایی که خودش می‌خواهد برسد فکر کند؟ اصلاً مگر این راه را نمی‌روند که برسند؟ پس چرا توقف کنند و دیرتر برسند؟

حقایقی در باب گوسفند
گوسفندهای راه‌رو (در مدل‌های سبز و آبی)

هفت ـ همه با گوسفندها مهربان هستند و از آن‌ها خوششان می‌آید. گوسفندها برای همه مفیدند و هرگز در پی مخالفت و دشمن‌تراشی با هیچ مخلوقی برنیامده‌اند و از این نظر دوستان بسیار خوبی برای دیگران هستند. پس چرا با آن‌ها مهربان نباشند؟


تعداد بازدید از این مطلب: 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود